Reklamačný poriadok
spoločnosti AMASOL, s.r.o. so sídlom: Kpt. Jána Rašu 1876/6, 841 01 Bratislava, IČO: 46952373, DIČ: 2023680945, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu v Bratislava III, Sro, vložka č.: 86649/B.
Za účelom informovania spotrebiteľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za kvalitu poskytovaných služieb a vady predávaného spotrebného tovaru, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
Názov prevádzky: AMASOL Ozdravovacie centrum
Miesto prevádzky: Bytový dom č. 4-6-8, Kpt. Jána Rašu, 841 01 Bratislava - Dúbravka, prevádzka disponuje samostatným vchodom z ulice na prízemí.
Základné ustanovenie
Tento reklamačný poriadok sa riadi ustanoveniami občianskeho zákonníka č. 40/1964 Z. z. a v znení neskorších zmien a doplnkov a v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. a v znení neskorších zmien a doplnkov.
Reklamačný poriadok upresňuje postup kupujúceho – spotrebiteľa (ďalej ako „spotrebiteľ“) a spoločnosti AMASOL, s.r.o. (ďalej ako „poskytovateľ“ alebo „predávajúci“) ako poskytovateľa pobytu v soľnej jaskyni, služieb masáže a myoskeletálnej terapie a predávajúceho spotrebného tovaru.
Reklamáciou spotrebiteľ uplatňuje zodpovednosť voči predávajúcemu za kvalitu poskytnutej služby alebo chyby zakúpeného spotrebnéo tovaru, nedodržaním povinností vyplývajúcich pre predávajúceho zo Všeobecných obchodných podmienok alebo zo zmluvy.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na služby poskytované v ozdravovacom centre AMASOL (ďalej ako „prevádzka“) a na spotrebný tovar objednaný prostredníctvom webovej stránky www.amasol.sk alebo zakúpený priamo na prevádzke.
Služba je akákoľvek činnosť, ktorá je ponúkaná spotrebiteľovi odplatne alebo bezodplatne. Bezpečnou službou je služba, ktorá za bežných alebo rozumne predvídateľných podmienok poskytovania nepredstavuje nebezpečenstvo alebo jej poskytovanie predstavuje pre spotrebiteľa vzhľadom na bezpečnosť a ochranu zdravia len minimálne nebezpečenstvo.
Spotrebný tovar zahŕňa spotrebné predmety, ktoré sú predmetom tovarovej výmeny.
Poskytovateľ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, poskytnutím náhradnej služby, vrátením kúpnej ceny tovaru alebo služby, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo služby, písomnou výzvou na prebratie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Reklamácie sú pre poskytovateľa motivačným nástrojom na zvyšovanie kvality poskytovaných služieb a predávaného spotrebného tovaru.
Uplatnenie reklamácie
Reklamáciu je možné uplatniť v prípade, ak aj napriek všetkému úsiliu poskytovateľa o zachovanie vysokej kvality ponúkaných služieb a spotrebného tovaru, vznikne na strane spotrebiteľa v záručnej dobe oprávnený dôvod k uplatneniu práv zo zodpovednosti za kvalitu poskytovaných služieb alebo predávaného spotrebného tovaru. Reklamáciu je možné podať písomne alebo ústne.
Zodpovednosť za chyby
Spotrebiteľ má právo na poskytnutie služby v zmluvne dohodnutom rozsahu, ako aj na podanie potrebných informácií ohľadom jej ceny a obsahu. Ak sa spotrebiteľ domnieva, že služba nebola poskytnutá v dohodnutom termíne, kvalite či rozsahu ako bolo dohodnuté alebo ako je obvyklé alebo obdržal spotrebný tovar, ktorý vykazuje zjavné chyby, predávajúci dáva možnosť podať reklamáciu.
Záručná doba je v zmysle § 620 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba. Reklamáciu služby je možné uplatniť do 3 mesiacov odo dňa čerpania služby.
Predávajúci je zodpovedný za chyby tovarov, ktoré má predaný tovar pri prevzatí tovaru spotrebiteľom a za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia chyby požadovať výmenu veci, alebo ak sa chyby týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Ak ide o iné neodstrániteľné chyby, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Záručné doby začínajú plynúť od dátumu uplatnenia služby alebo prevzatia tovaru spotrebiteľom. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby vybavenia reklamácie sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k poskytnutiu náhradnej služby alebo výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od poskytnutia náhradnej služby, alebo prevzatia nového tovaru.
Ak tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je tovar kupujúcemu odovzdaný v poškodenom obale, nie je kupujúci povinný tovar prevziať. Kupujúci je povinný tovar skontrolovať ihneď po prevziatí.
Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú spoločne s tovarom poskytované dary, nie je možné uplatniť právo z chýb tovaru u takéhoto daru. V prípade, že dar má chyby, o ktorých má predávajúci vedomosť, je povinný o týchto chybách kupujúceho oboznámiť.
Ak nastanú okolnosti, ktorých vznik, priebeh a následok nie je závislý na činnosti a postupe poskytovateľa, alebo okolnosti na strane spotrebiteľa, na základe ktorých spotrebiteľ úplne alebo sčasti nevyužije objednanú, zaplatenú a poskytovateľom zabezpečenú službu alebo spotrebný tovar, nevzniká spotrebiteľovi nárok na úhradu alebo zľavu z ceny takejto služby alebo spotrebného tovaru.
Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorú sám nezavinil, ktorá bola spôsobená spotrebiteľovi treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním služieb alebo predajom spotrebného tovaru, alebo udalosťou, ktorej nebolo možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností.
Podanie reklamácie
Spotrebiteľ má právo reklamovať chybu na poskytnutej službe alebo spotrebnom tovare len vo vlastnom mene, alebo prostredníctvom tretej osoby na základe písomného plnomocenstva, ktorým spotrebiteľ splnomocní tretiu osobu na uplatnenie reklamácie.
Pre spoľahlivejšie posúdenie reklamácie služby je vhodné, aby spotrebiteľ preukázal, že služba bola poskytnutá nekvalitne (napr. fotografie následkov nekvalitne poskytnutej služby, prípadne odborný posudok). Reklamáciu služby nie je možné uplatniť v prípade, ak spotrebiteľ nedodržal pokyny, ktoré mu poskytol poskytovateľ služby.
Podľa zákona 102/2014 Z. z. nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy v prípade, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy pred úplným poskytnutím služby, je povinný zaplatiť len za už poskytnutú časť služieb.
V prípade, že si spotrebiteľ uplatní svoje právo na reklamáciu, je povinný tak urobiť bezodkladne po zistení chyby služby alebo spotrebného tovaru, a to priamo na recepcii prevádzky u zodpovedného pracovníka, povereného prijatím reklamácie (recepčný), prípadne prostredníctvom elektronických prostriedkov diaľkovej komunikácie.
Pri uplatnovaní nárokov zo zodpovednosti za chyby spotrebného tovaru je spotrebiteľ povinný odovzdať predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom. V prípade zasielania tovaru je spotrebiteľ povinný najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie doručiť spotrebný tovar so všetkými súčasťami a príslušenstvom na adresu sídla predávajúceho a uskutočniť všetky úkony potrebné na ochranu tovaru pred poškodením počas prepravy. V tomto prípade lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
Záruka sa nevzťahuje na chyby, nedostatky a poškodenia tovaru, ktoré vznikli v dôsledku používania, opotrebovania, nesprávneho používania alebo nesprávneho ošetrovania tovaru zo strany spotrebiteľa.
Pri zrušení zmluvy, v prípade odstúpenia od zmluvy, je spotrebiteľ povinný tovar vrátiť v stave v akom ho od predávajújeho prevzal, pričom predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu až po obdržaní tovaru od spotrebiteľa.
Odstúpenie od zmlvy je voči predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy. Spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj bez udania dôvodu a to v lehote najneskôr 7 dní od prevzatia tovaru.
Práva zo zodpovednosti za chyby služby alebo spotrebného tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
Prijatie reklamácie
Reklamácia sa podáva prostredníctvom štandardizovaného Reklamačného protokolu s uvedením objektívnych okolností reklamácie a dôkazov, ktoré predložil spotrebiteľ. Zamestnanec poverený prijatím reklamácie zaznamená prijatie reklamácie od spotrebiteľa do Reklamačného protokolu a vydá spotrebiteľovi potvrdenie o prijatej reklamácii.
Reklamačný protokol je možné vyžiadať na recepcii, alebo stiahnuť tu.
Predmet reklamácie
Spotrebiteľ je povinný poskytnúť súčinnosť zamestnancovi poverenému vybavením reklamácie a podať mu pravdivé informácie. Spotrebiteľ je povinný predložiť doklad o zaplatení reklamovanej služby alebo spotrebného tovaru (doklad z registračnej pokladne, faktúru alebo kópiu objednávky a pod.)
Vybavenie reklamácie
Zamestnanec poverený vybavením reklamácie je povinný po starostlivom preskúmaní rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.Na záver reklamačného konania je povinnosťou zamestnanca povereného vybavením reklamácie písomne informovať spotrebiteľa o vybavení reklamácie, a to v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, na adresu spotrebiteľa.
Ak zamestnanec poverený vybavením reklamácie po preskúmaní a posúdení reklamácie uzná reklamáciu ako opodstatnenú, vybaví reklamáciu na základe rozhodnutia spotrebiteľa jednou z nasledovných foriem kompenzácie: odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, poskytnutím náhradnej služby, vrátením kúpnej ceny tovaru alebo služby, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo služby.
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadostou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu ( ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č.1 citovaného zákona. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.
Záverečné ustanovenia
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok dostupný k nahliadnutiu na recepcii prevádzky a zverejnený na internetovej stránke poskytovateľa www.amasol.sk.
Reklamačný poriadok je záväzný pre poskytovateľa a pre všetkých spotrebiteľov poskytovateľa.
Spotrebiteľ bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie služieb a spotrebného tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť v súlade s ust. § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.
Platosť a účinnosť tohto reklamačného poriadku je od 01.07.2024.